03-31-2013, 11:02 PM
Element ognia i światła, krąg adeptów
Kontrola spalania
Zasięg: dotyk
Czas trwania: do spalenia substancji.
Składniki: kropla oleju lub innej łatwopalnej substancji. Przy pochodniach nie jest wymagane nic.
Czar powoduje, że drewno spala się dwukrotnie wolniej, dając przy tym dwakroć więcej ciepła i światła. Po zakończeniu działania czaru paliwo obraca się w popiół. Zaklęcie nie działa na obiekty magiczne (nie da się tak rozwiązać problemu zamkniętych magicznie drzwi). Zaczarowane drewno jest wykrywalne magicznie. Skuteczne również wobec pochodni. Czar można też rzucić z odwrotnym efektem: obiekty będą się paliły dwukrotnie szybciej i dając o połowę mniej światła i ciepła. Ten wariant jest jednak rzadko wspominany - właściwie jedynym jego zastosowaniem jest niszczenie dokumentów.
Ognisty urok
Zasięg: odległość źródła zależna od stopnia opanowania zaklęcia.
Czas trwania: zależny od stopnia opanowania zaklęcia.
Składniki: przedmiot o danym kolorze.
Czar powoduje, że ogień z jednego źródła będzie przybierał kształt i kolor, jakiego życzy sobie mag. Ogień nie będzie gorętszy, a płomień dłuższy niż normalnie.
Ręka ognia
Zasięg: tylko rzucający czar
Czas trwania: zależny od stopnia opanowania zaklęcia.
Składniki: szczypta fosforu
Broń maga zaczyna płonąć białym ogniem. Broń taka jest uznawana za magiczną, a cele łatwopalne otrzymują dodatkowe obrażenia.
Magiczne światło
Zasięg: zależny od stopnia opanowania zaklęcia.
Czas trwania: do rozproszenia
Składniki: mogą to być przedmioty takie jak dobrze wypolerowana monety lub kamienie szlachetne.
Czar tworzy na ręce rzucającego magiczną niewielką kule światła.
Oślepiający błysk
Zasięg: zależny od stopnia opanowania zaklęcia.
Czas trwania: około dziesięciu sekund.
Składniki: opiłki magnezu
Czar automatycznie wywołuje czasową ślepotę u wszystkich istot w promieniu zależnym od stopnia opanowania zaklęcia.
Piorun (zesłanie błyskawicy)
zasięg: zależny od stopnia opanowania zaklęcia i wielkości chmury burzowej.
czas trwania: podczas zachmurzenia zależny od stopnia opanowania zaklęcia i rozległości chmury. Podczas burzy natychmiastowy.
składniki: niewielki metalowy przedmiot lub magiczny kryształ ogniskujący. Większość magów preferuje kryształ, ponieważ nie rozgrzewa się on podczas rzucania czaru tak, jak metal.
Ognista strzała
Zasięg: zależny od stopnia opanowania zaklęcia.
Czas trwania: nie dotyczy
Składniki: zaleca się używanie kryształów siarki - potęgują one skutek pocisku.
Czar ten wysyła w kierunku celu niewielki ognisty pocisk, parzący dotkliwie.
Element powietrza, krąg adeptów
Zapora dla strzał
Zasięg: czar działa tylko wokół rzucającego. każdy kto znajdzie się w środku kręgu, jest chroniony.
Czas trwania: określony przez czarodzieja.
Składniki: brak
Wokół czarodzieja rozpętuje się gwałtowny wiatr, strącający strzały zanim go trafią. Działa na broń rzucaną i strzelecką, oprócz broni palnej, magicznej i artylerii. Nie działa również na pociski o działaniu obszarowym.
Pięść wichru
Zasięg: niewielka, zależna od stopnia opanowania zaklęcia.
Czas trwania: nie dotyczy.
Składniki: brak
Zaklęcie tworzy gwałtowne pchnięcie wiatru, potrafiące powalić ludzi i słabsze istoty na ziemię. Jego siła jest zależna od stopnia opanowania zaklęcia.
Oczyszczenie powietrza
Zasięg: najpierw niewielkie pomieszczenie. Wzrasta wraz z stopniem opanowania zaklęcia.
Czas trwania: natychmiastowy
Składniki: szczypta sody
Czar oczyszcza powietrze z trucizn, bakterii i pleśni, unoszących się w promieniu działania zaklęcia. Nie działa na trucizny typu magicznego, ale jest w stanie odświeżyć powietrze w hermetycznym pomieszczeniu.